tisdag 28 oktober 2008

100 km/h.. ojoj va de går

Likt senaste inlägget framstår en tydlig trend där uppdaterningarna är få, denna trend ska jag som VD och föreste "möteshändelseloggboksförare" göra mitt bästa för att bryta. Eftersom vi nu är i ett tydligt skede i företaget där allt börjat lossna och vår modifierade idé har hittills visat sig funktionabel är det nu viktigt att alla i företagsledningen gör sitt bästa för att hålla uppe tempot.
Mötet i onsdags var det mest givande hittills och det verkar som om jag lyckats övertyga alla i gruppen om att denna idé är den bästa vilket känns väldigt bra då vi nu kan kan börja arbeta vidare utan motsättningar och missförstånd. Efter mötet i onsdags besökte jag, johannes och joakim vårat lokala tryckeri, det visade sig att vi antagligen blir tvungna att slopa ett delmoment men resten verkade fullt genomförbart.
Joakim åtog sig även ett hedersfullt uppdrag vilket innebar att undersöka idéns potensial hos ett av de företag vi riktar oss till, även Sofia åtog sig detta uppdrag och kontaktade ett annat företag med samma inriktning. Denna miniundersökning visade sig få ett positivt resultat då företagen verkade gilla idén.

I fredags fortskred arbetet och vi kollade upp och uträttade vissa ärenden vilka vi kom överens om skulle göras på mötet i onsdags. Vi har nu bl.a tagit kontakt med den man som i fortsättningen ska fungera som vår rådgivare. Vi har dessutom kontrolerat tillgängligheten av det material vi behöver för vår tillverkning och det visade sig att ett företag här i borås är återförsäljare av detta, väldigt passande.

Under lovet nu har jag börjat utveckla förslaget till den mall vi kommer att använda oss av. Den är nu färdig och det hade varit bra om resten av gruppen tagit del av den och kommit med synpunkter. Jag fundera även på att göra ett förslag till eftersom det hade varit bra om vi gjorde några olika varianter då vi på så sätt kan få in mer reklamintäkter om vi kan få in mer företag.

Jag skulle också vilja ha reda på vilken dag i veckan som passar för marknadsundersökningen. Och jag skulle även uppskatta om Sofia kan skicka det marknadsundersökningsformulär ni gjort till mig. Dessutom skulle jag vilja ha reda på ni besökte banken i måndags som bestämt och hur det gick. Var god kontakta mej så fort som möjligt.

Annars har jag inte så mycket mer att tilläga förutom att jag hoppas att vi kommer så pass långt denna och nästa vecka att vi sedan kan börja kika närmare på vår produktion.

Inga kommentarer: